Cum poti sa zici asa ceva!?!?

Am citit un comentariu, mai demult pe un site de gaming, ceva de genul  „nu conteaza cine suntem, cati ani avem, sau unde locuim, suntem toti uniti  intr-o singura voce care striga <JOCURILE video NU provoaca violenta>”

 Cunosc o femeie (nebuna), care nu isi lasa fetita sa manance dulciuri. Copilul ala nu cunoaste gustul ciocolatei si placerea de a bea un suc rece si acidulat. Aceeasi femeie psihopata nu isi lasa fetita sa se joace la calculator decat 2 ore pe saptamana. Si cine stie cate alte chinuri mai indura micul copil avand o mama ca asta?

Nostalgicii  isi umfla pieptul si zic „Cand eram noi mici nu era calculator, nu era iPhone si mergeam si ne juleam genunchii jucand leapsa. Ce bine era atunci!”. FALS. Si eu am fost unul din copiii aia care iesea in fiecare seara afara cu inca vreo 7 copii si jucam leapsa, asa si? Nu, nu era mai bine deloc. Locuind intr-un cartier plin de baieti rai in devenire am invatat sa injur, mi-am fracturat mana si am asistat la multe batai si paruieli.

Asa, si? NU AM INVATAT NIMIC. Nimic ce m-ar interesa, in orice caz. Ce e asa distractiv in a sari sotronul desenat cu creta pe asfalt? Nimic, dar nu aveai incotro. Ei bine, copiii de astazi au si din pacate se lovesc de un zid de prejudecati care le interzice sa se joace pe calculator cat vor, fiindca „ar trebui sa iasa afara”. Cine a zis? Unde scrie ca TREBUIE sa iasa copiii afara? Eu credeam ca , copiii trebuie sa fie fericiti si iubiti. Atat. Pe copiii milienului 3 sotronul si leapsa nu ii mai distreaza pentru ca au multe alte modalitati de a se distra.

Nu stiu cum se face ca baietii care joaca Counter Strike (un joc cu impuscaturi, aoleu!) sunt printre cei mai calmi, mai destepti si mai putin violenti baieti pe care i-am cunoscut. Baietii care joaca fotbal (care, ce sa vezi, nu e cu impuscaturi) si pe care ii vad la TV sunt mai violenti si mai tupeisti decat cei ce se impusca toata ziua la calculator. Ah, asta fiindca jocurile n-au nicio legatura cu violenta? DA exact de asta.

Cam cat gaming crezi ca a facut criminalul in serie Ted Bundy inainte sa cioparteasca femeile ce i-au cazut victime? Barbatul ala de la stiri, de 67 ani care si-a impuscat nevasta din gelozie o fi jucat Counter Strike sau Quake II? Dar criminalii de pe la 1700 in ce joc or fi vazut violenta?

Cand tehnologia, internetul, gaming-ul si viitorul sunt atat de apetisante cum poti sa opresti un copil sa se bucure de ele? Lumea evolueaza, iar in anul 2151 nu o sa mai fie nimeni care sa le spuna copiilor sa „iasa afara sa alerge si sa se juleasca in genunchi”

…..

–Cu drag, Felicia

9 thoughts on “Cum poti sa zici asa ceva!?!?

  1. ma simt cam aiurea…tu susti ca jocurile,calculatoarele fac parte din copilarie si au luat locul a ceea ce numiti „vechi” ok!pot da multe exemple si pot face comparatii a nesfarsit.nici nu ma opun calculatoarelor,tabletelor sau jocurilor video pentru ca asta e viitorul.ati dat de inteles ca am eu si cei ce sustin ceea ce am zis in postul meu o gandire veche ceea ce eu cred ca ati confundat putin.eu am gasit mai multa placere si bucurie in vechile jocuri din copilaria mea.eu nu am apucat sa joc jocuri video in copilarie.dar fiecare cu parerea lui :) .nu trebuie sa judecam atat de aspru trebuie doar sa acceptam ca unora le place ceva si altora altceva.
    seara placuta iti doresc!

  2. Si eu fac parte din copii care ieseau afara la joaca pentru ca pe atunci nu era alternativa.Am vazut,ca si tine,multe batai si alte mizerii,dar toata acea perioada a avut farmecul ei.Imi placea sa ies afara si sa joc fotbal in parcarea blocului sau in curtea scolii cu prietenii de atunci.Pe de alta parte ar trebui gasit un echilibru pentru copiii de azi.Sedentarismul combinat cu o dieta total necorespunzatoare duc la obezitatea infantila cu consecinte grave chiar si la aceasta varsta.Si aici sigur ca gresesc parintii pentru ca ei sunt responsabili pentru copii lor.Nici ei nu sunt de acord cu aceia care nu-i lasa sa stea la calculator si sa se joace.Nu de la TV sau jocuri vine violenta.Insa la noi e destul primitivism mai ales in randul parintilor care asociaza calculatorul cu ceva rau,nestiind sa faca un program corespunzator copiilor…intre jocul pe calculator si miscare.Aici e cheia dar o sa mai dureze la noi.

  3. Heh, parintii nostrii de odinioara, semi-comunisti sunt o rasa de oameni ignoranti nu prosti. Nu accepta faptul ca altii au dreptate. Pot sa iti spun din experienta personala ca am parinti care nu ma lasa sa imi cumpar jocuri pentru ca sunt pentru copii sau ca imi pierd timpul. Cateodata mi se face scarba de persoane dinastea adulte care nu sunt capabile sa foloseasca un mobil, un calculator, sau orice alta tehnologie mai moderna si ne considera pe noi ca suntem copii pentru ca invatam strategii de Starcraft sau raiduri in WoW.

    • Exact, ma uit cu dispret la persoane fara PIC de ambitie in viata, care se
      multumesc sa zica „scrie si mie un sms d-ala ca eu nu stiu” adica practic isi recunosc mediocritatea
      Imi pare rau ca ai parinti care nu inteleg chestia asta, dar nu te lasa batut :) continua sa incerci sa le deschizi mintea
      –Cu drag, Felicia

Ce parere ai?

