AZI JOC: Civilization 5 – Gods & Kings

Sunt obsedata !!

De 2 zile ma joc incontinuu (cu mici pauze de somn & co.) Civilization 5.

Sunt absolut fascinata de acest joc tip TBS (turn-based strategy).
Civ 5 ma provoaca sa schimb cursul istoriei.
Cand incepi, iti alegi unul din marii conducatori ai istoriei (eu mi-am ales Regina Elisabeta a Angliei), o harta si dai „Play”.

Stai sa iti arat o poza, sa vezi cum arata Elisabeta a mea in joc:
La inceput ai doar un muncitor si un „settler„.

Settlerul iti contruieste un mic satuc, iar pe muncitor e bine sa il pui sa exploreze imprejurimile fiindca poate gasi ruine antice prin jur care iti pot da tehnologii noi, arme si o gramada de chestii.

Satucul tau poate produce o multime de lucruri
♣ Unitati (oameni si masinarii militare), exemplu:  muncitori, settleri, scouti (specilalisti in explorare), unitati militare (tancuri, avioane, roboti si chiar..bomba nucleara) etc.

♠ Cladiri, exemplu:  amfiteatru, scoala, templu etc (care iti dau fiecare bonusuri speciale pentru locuitorii orasului unde le contruiesti)

 Minuni ale lumii , exemplu: piramidele, gradinile suspendate, turnul inclinat din Pisa etc. (Civilizatia care reuseste sa creeze cele mai multe are un avantaj net in fata celorlalte imperii de pe harta. E foarte important.)

 Tehnologii, exemplu: constructia de drumuri, nanotehnologia, penicilina, praful de pusca, computerul, zborul etc.

Eu am ales sa incep de la era ANTICA si am trecut prin toate erele istorice (clasica, medievala, moderna, tehnologica etc.).

E fascinant sa vezi cum, de la satucul de care ti-am zis mai sus, ajungi sa ai un adevarat imperiu modern, cu metropole, roboti si arme nucleare. Cheia sa reusesti treaba asta sunt RESURSELE.

Indicat e sa iti pui settlerii sa construiasca orase in preajma resurselor naturale, de preferat cat mai rare. In jocul pe care il joc acum sunt exportatoare de blanuri, vopseluri si bumbac. Iar celalalte imperii se bat pe mine cu oferte generoase.

A, da! Poti sa negociezi cu ceilalti mari lideri, ai celorlalte imperii. Depinde de tine cum vrei sa abordezi situatia. Eu sunt foarte diplomata. Ma rezum la a le trimite resurse de lux pe bani multi si a face schimb de ambasade cu ei.
….………………..UITE TREI POZE DIN JOC cu 3 lideri de imperii:


Din cand in cand imi mai trimit cate un spion la ei, pentru a afla cine comploteaza impotriva mea si ca sa fure tehnologii pe care eu nu le-am descoperit.

Razboiul? E al dracului de simplu la inceput (cand nici civilizatia ta, nici a lor nu sunt inca dezvoltate) si e al dracului de greu in era tehnologica. Sa nu mentionam ca, daca gasesti uraniu, poti sa STERGI de pe harta orasele inamice, creand bomba nucleara. 

Ei bine..sunt MAI MULTE tipuri de victorii..nu trebuie neaparat sa iti nimicesti inamicii in lupta directa.

VICTORIE TEHNOLOGICA : cine trimite primul o racheta in spatiu beneficiaza de victoria tehnologica asupra celorlalte popoare.

VICTORIE DIPLOMATICA: daca reusesti sa aduni cei mai multe aliati de pe harta, aliati care te vor vota ca lider al intregii lumi.

VICTORIE MILITARA: …umm…Nu ma bag la asa ceva.

Si mai sunt si alte tipuri de victorii dar le-am uitat acum.

BONUS: In Gods & Kings (care e un add-on) iti poti intemeia propria ta religie si, prin intermediul profetilor o poti raspandi si la alte popoare. Fa-i sa-ti cada la picioare fara sa ascuti vreo sulita!

CRED CA E CLAR: Ador Civilization 5 !!!!!

–Cu drag, Felicia

 

 

 

 

 

 

One thought on “AZI JOC: Civilization 5 – Gods & Kings

  1. Ha-ha-ha! Joc jocul asta inca de la Civilization – primul joc aparut din serie (care avea si civilizatia moldoveneasca cu capitala la Chisinau si Stefan cel Mare ca conducator), care mergea in MS-DOS! De prin 1997, cand aveam un calculator cu procesor 486 DX4! Imi amintesc cat de frica mi-a fost prima data sa folosesc bomba nucleara, de parca ar fi fost real! :)
    Mai exista si Colonization (de aceeasi firma), care se refera la colonizarea Americii. E putin diferit, dar este si acest joc la fel de interesant.
    Civilization 5 nu merge pe calculatorul meu.

Ce parere ai?

