PRIMUL meu calculator: un computer 486

Aww..Nu stiu ce e cu mine..Sunt nostalgica si mi-e dor de tehnologia veche si butucanoasa a trecutului. 

Mi-am adus aminte de primul meu computer, un computer 486, alb si mare si cu o rezolutie generoasa.

PRIMUL LUCRU pe care l-am facut atunci cand mama mea mi-a adus calculatorul a fost sa caut paint-ul sa desenez. Nu s-au schimbat multe de atunci, fiindca in continuare paint-ul e programul meu preferat de editat poze. =)

Apoi, paint-ul nu a mai fost de ajuns.

Voiam sa ma joc..voiam jocuri ! Am beneficiat de doi domni generosi la mine in bloc care i-au oferit fetitei (mie) o intreaga colectie de dischete.

Ideea e ca discheta, avand vreo 1,40 MB capacitate, nu putea mereu sa cuprinda jocuri mari, cu grafica de ultima generatie asa cum voiam eu. Si atunci ei imi puneau un joc pe 2 sau mai multe dischete.

Eh, asta m-a dat peste cap! Nu stiam cum sa instalez un joc pus pe mai multe dischete. Si n-am aflat niciodata. Si uite asa am ratat eu o multime de jocuri din era MS-DOS.

...

Daca ai varsta de 10-11 ani, cu siguranta nu stii ce inseamna o discheta. Lasa-ma sa te ajut.

Cat despre vechiul 486..ma intreb ce face acum? Cu siguranta nu mai e un computer intreg dar oare unde sunt circuitele lui? Bucati din monitor..pe unde s-or fi raspandit? In ce tara?

Eu am considerat mereu ma modul retro de a pozitiona unitatea (orizontal, cu monitor-ul deasupra) arata mult mai bine decat modul modern de a pozitiona unitatea (in picioare, vertical). 

VREAU PERNA ASTA  -> 

-Cu drag, Felicia

 

 

 

 

 

 

 

 

5 thoughts on “PRIMUL meu calculator: un computer 486

  1. Adevarat, erau mai robuste, mai ”incapatanate”, cu greu te intelegeai cu ele si Windows-ul 1.0 sau 95 se instala extrem de greu, dar erau construite cu simt de raspundere de catre companiile vremii. Aveau, in loc de o sursa usoara realizata cu inductante, capacitati, rezistori si semiconductori, o sursa greoaie, realizata cu transformator coborator de tensiune, apoi etaj redresor, etaj stabilizator de tensiune si apoi era distribuita tensiunea redresata, filtrata, stabilizata, in tot PC-ul… Ce mai vremuri…. Exact ca primele TV-uri si radioreceptoare…. realizate in seriemica, dar au rezistat pana acuma. Odata am facut un comparison” intre o placa de baza GA7VT-600, ASSUS P5GZ-MX si o placa de tipul AsRock G31M-GS R2.0. Rezultatul nu m-a surprins deloc; nu am fost surprins sa observ ca placa veche GA7VT-600 este mai bine construita decat P5GZ-MX, care este mai bine construita(cam de 5 ori) decat G31M-GS R2.0.

    • Exact acelasi lucru pot spune si despre telefoane..mult mai bine contsruite pe vremuri. Acum le fac intentionat mai proaste ca sa incurajeze vanzarea de altele noi.
      Urasc..asta..
      Samgung Galaxy = telefoane proaste

      –Cu drag, Felicia

  2. Eu am avut un Pentium 2.De fapt era un procesor Celeron de 366 Mhz care,mai apoi,am invatat sa-i fac overclock si sa-l duc pana la 500 Mhz.Cu un HDD de 4Gb si o placa video de 4Mb.Pe atunci era foarte avansat:D.

Ce parere ai?

