Am jucat Half-Life. CE MI-A PLACUT / CE NU MI-A PLACUT.

Dupa mai bine de un deceniu de la aparitie, m-am gandit ca n-ar fi rau sa joc si eu Half-Life (primul episod), un joc de referinta si laudat din toate partile. 

Stiu ca am zis in articolul 7 jocuri legendare pe care eu refuz sa le joc ca niciodata ca nu voi juca Half-Life.

Dar m-am razgandit.

L-am jucat aseara. Primul episod al seriei. Si mi-a intarit si mai mult convingerea ca nu trebuie sa am incredere in gusturile altora. Half-Life 1 este un shooter plictisitor, lipsit de culoare si cu cele mai proaste sound-effects pe care le-am auzit.

Pot sa inteleg de ce a fost bun la vremea lui dar e genul de joc care nu a trecut proba timpului.

Sunt o fata corecta si recunosc ca are si cateva parti bune. Iata ce mi-a placut si ce nu mi-a placut la Half-Life.

CE MI-A PLACUT
– Faptul ca personajul tau se misca foarte repede ( asta e o bila alba, in general, pentru retro-shooters, nu te plictisesti mergand)

– Premisa sci-fi jocului

– Inceputul jocului (atunci cand te plimbi cu trenuletul)

– Tinta este foarte precisa. E foarte usor sa tintesti.

-Poti sa te aliezi cu unii supravietuitori, care te ajuta in combat

– Faptul ca poti sa-ti impusti aliatii

CE NU MI-A PLACUT
– Faptul ca unii inamici seamana cu broastele (alea care se urca pe casa, la tara)

– Felul inamicilor-broasca de a se napusti aspura ta

– Sound-effects / Voice acting (penibile)

– Lipsa de culoare si personalitate a jocului

– Faptul ca unele explozii pe care le provoci (ex: tragi intr-un butoi) iti iau din health de la 2 km distanta.

– Dupa un anumit timp uiti de fapt ca lupti sa scapi dintr-o facilitate. Asta fiindca nu exista nicio atmosfera, nicio coloana sonora, personajele se poarta in totala neconcordanta cu situatia.

– Nu exista imersiune

– Combinatia de lipsa de poveste, lipsa de atmosfera, sound-effects teribile face din Half-Life 1 un joc extrem de plictisitor

CONCLUZIE: Nu neg ca in 1998 jocul a fost o revelatie. Mie acest Half-Life mi-a amintit de System shock 2 (care a aparut prin aceeasi perioada). Dar spre deosebire de Half-Life, System Shock 2 are atmosfera, culoare si imersiune. Asadar, pentru mine System Shock 2 trece proba timpului..Half-Life 1 nu.

–Cu drag, Felicia

7 thoughts on “Am jucat Half-Life. CE MI-A PLACUT / CE NU MI-A PLACUT.

  1. Pingback: Recomandarile de vineri - Pana cand ACTA ne va desparti ! | Blogger CU GREUTATE pe un blog CU DE TOATE!

Ce parere ai?

